Interviu publicat pe FlipFlop.
Două Minute este numele asociației fondată de Tudor Hossu alături de alți patru colegi: Adi Balint, Marius Zah, Ciprian Suarasan, Vlad Gorgan, dar in egală măsură este reprezentată si de ceilalti colegi: Cosmin Salajan, Andrei Macaria, Antonia Macaria, Vlad Precup, Ionut Marchis, Claudiu Modol precum si de colegii mai putin activi sau fostii colegi: Teodora Marian, Andrei Abrudan, Eusebiu Norbert Ilea Ferent, Ioana Turcan. Asociația se ocupă cu promovarea culturii în orașul comoară-Cluj-Napoca.
Grupul „Două Minute” este orientat către trailere de film, cultură, muzică și recent și-au deschis și o cafenea cu același nume, unde au loc seri culturale tematice.
În 14 mai a avut loc Noaptea Dependenților de Trailere organizat de Două Minute în Irish Music Pub, în vară evenimentul a ajuns la Festivalul Peninsula și urmează o nouă ediție în 2 decembrie în Cluj-Napoca.
Orarul Două Minute Cafe & Pub îl puteți vedea aici.
Mai jos puteți citi un interviu cu managerul Tudor Hossu despre asociație, despre Noaptea Dependenților de Trailere, despre planurile de viitor și despre altele 🙂
- În primul rând, am să te rog să te prezinți pe scurt cititorilor…
Mă numesc Tudor Hossu, am 27 de ani, sunt clujean, născut în Cluj, crescut în Cluj, emigrat și revenit în România. Am stat trei ani în America. Am o formare destul de umanistă, deși am terminat liceul real. Am încercat cât de mult să ma apropii de dezbateri, politică, activism, implicare, mobilizare socială și așa mai departe. Am reușit să prind ambiția de a face chestia asta, după experiența din America, unde am văzut că într-adevăr se poate dacă vrei, chiar poți să faci multe lucruri în jurul tău, fie în România, fie în America fie în orice altă țară. După ce m-am întors am încept să pun o grămadă de chestii în mișcare. Prima a fost Clubul Cetățenilor cu Drepturi Depline (CCDD) și a doua a fost Două Minute, amândouă cu o grămadă de oameni care au ajuns și ei la concluzia că da! se poate ceva dacă chiar vrei.
- Acestea au fost punctele de pornire. Cum ai ajuns la ideea de Două Minute?
Ideea de Două Minute nu este ideea mea personală. Ideea în sine ca grup orientat către trailere de film îmi aparține, dar titlul de Două Minute îi aparține unui coleg-Ciprian, care pur și simplu a spus: „Trailerele au între 2 și 3 minute, așa că hai să ne numi Două minute.” Nouă ni s-a părut o idee foarte bună, după care a apărut Cosmin, desigerul nostru, care a făcut un logo genial și într-un final am reușit să branduim chestia asta într-o mișcare de la trailere la cinematografie, la proiecții și apoi o mișcare culturală. Într-un final am reușit să avem și un băruleț datorită lui Dius. El ne-a oferit posibilitatea să ne implicăm aici și uite că suntem patroni de bar.
- Cu Noaptea Dependenților de Trailere ați acoperit un segment de nișă. Ce aveți de gând să faceți mai departe cu acest proiect care a prins foarte bine la public? Am fost atunci în sală la Irish Music Pub și am văzut că lumea s-a simțit bine. (vezi aici cum a fost)
Noaptea Dependenților de Trailere (NDT) într-adevăr acoperea o nișă pe care Noaptea Devoratorilor de Publicitate a lăsat-o neacoperită și la fel și industria cinematografică în România sau chiar înEuropa, pentru că nici în Europa nu am văzut așa ceva. Ideea este ușor furată sau derivată de la Noaptea Devoratorilor de Publicitate și un eveniment din Statele Unite ale Americii care se numește Golden Trailer Awards. Eu, alături de colegii de la Două Minute am constatat că sunt la fel ca și noi maniaci care se uită ore în șir la trailere, fiind mulți oameni de genul acesta. Astfel am zis: Hai să încercăm să facem un eveniment în care, alături de noi să mai fie tineri care să aprecieze trailerele într-un fel sau altul. Am pornit printr-un eveniment pilot, l-am făcut experimental, ama vut cam 100 de oameni, după care am făcut prima ediție unde am avut în jur de 200 de oameni. Încercăm să dezvoltăm, să fim și mai mari, să facem într-un final în cinematografe, deși aici este un mic conflict cu Noaptea Dependenților de Trailere. Marele avantaj al acesteia este că oamenii pot să stea, să bea o bere, să manânce o pizza sau un sandwich și să se uite în același timp la trailere, ceea ce în cinematografe sau în alte săli nu se prea poate întâmpla chestia asta. Găsim noi cumva o soluție!
- Unii oameni vă consideră destul de curajoși pentru că v-ați implicat și ați reușit să faceți lucrul acesta, să îl duceți la un bun final. Voi cum vă considerați? Niște tineri….
Niște tineri norocoși și inventivi . Suntem norocoși pentru că am reușit să prindem nișa asta. Bănuiesc că sunt și alții care sunt admiratori ai trailerelor, se uită la trailere și nu au avut inspirația să pornească un astfel de eveniment și suntem inspirați și ingenioși pentru că reușim să găsim întotdeauna să găsim acel ceva care să atragă oamenii. Am reușit să copiem sau să derivăm un eveniment și să-l transformăm în ceva original, atrăgător care are priză la public, prin a crede în ceea ce ne atrage pe noi și nu am făcut ceva special, ci pur și simplu ne-am urmat nouă pasiunea.
- Cine v-a sprijinit aceste idei și pasiuni?
În primul rând, ajutor am avut din propriile noastre resurse. Fiecare suntem destul de bine poziționați și norocul nostru este că doi dintre noi lucrăm în publicitate și în producție publicitară. Unul dintre colegi lucrează pe IT, Website și SEO, unul este implicat în PR, comunicare ș.a.m.d și am reușit cumva să creăm un fel de melange de resurse de care deja dispuneam, așa că nu am avut nevoie de foarte mult ajutor pentru început. Merită menționați: În producție publicitară cei de la PMA Invest și Vero Print ne-au ajutat cu afișe sau cu producția publicitară . Câteva baruri: Corvinus, Quo Vadis, Ce Pub, Cleo Lifting Spirits, Irish Music Pub, La Țevi. Parteneri media: FlipFlop ne-a sprijinit foarte mult, Welcome2Cluj, Orașul Cluj, Thevents.
- Ce planuri aveți de viitor aveți?
Avem o Noapte a Dependenților de Trailere la începutul lui decembrie, pe 2 decembrie. O să încercăm să îi dăm o „aromă” de românism și Ziua Națională . (attend aici pe Facebook) Vrem să facem un festival de film underground, de nișă, pe care de exemplul Tiff-ul nu a reușit să îl acopere. Vrem să facem câteva evenimente experimentale de promovare a artei urbane, care combină proiecțiile și arta urbană.Dar nu vreau să dezvălui mai multe.
- Sună foarte bine și chiar ne-am dori să ne dezvălui mai multe 🙂
Ok, spun puțin. O să fie o combinație între graffitti și proiecții într-un spațiu mai puțin convențional.
- Îți mulțumesc mult pentu răspunsuri și vă urăm mult succes și să realizați tot ceea ce v-ați propus pentru a promova cultura!