Evenimentul de eCommerce Tecomm s-a încheiat ieri cu cea de-a 5-a ediție în Cluj. Am fost prezentă în cele 2 zile și voi sintetiza pe scurt ce s-a discutat, ce am observat şi câteva tendinţe şi sfaturi utile pentru industrie.
Speakerii: Magazine online, agenţii, firme de curierat şi alte afaceri adiacente
Fan Courier, IKEA, UrgentCargus, Mastercard, Altex, Flanco, Paravion, BesKids, Lamoda, MobilPay, Traveo, Conectoo, Bitdefender,, Kubis, Loopa, Bullguard, Mediatic, AdLemonade, Banca Transilvania, Profitshare.
Tema conferinței: Power to the customers
Accentul a fost pus pe user experience (UX), pe îmbunătățirea strategiilor de comunicare, oportunități de succes în eCommerce, din online în offline și invers, online video marketing, Google Analytics, Google Adwords Scripts, mobile usability, afiliere ș.a.
Câteva idei/ discuții de la Tecomm:
- Speranța nu este o strategie. Trebuie să muncești și să faci strategii axate spre obiective și să estimezi rezultate
- Combinarea magazinului online cu un sediu offline (fizic) ar putea reprezenta un mix ideal care să aducă multe beneficii magazinelor online, dar depinde de specificul fiecăruia și de obiective
- Email Marketing este printre cele mai eficiente metode de a ajunge la client
- Utilizatorii au putere. Ei caută, analizează, compară ofertele și abia apoi se decid
- Mulți utilizatori se documentează online, apoi merg în magazine să vadă produsele, iar apoi se întorc online pentru a comanda
- Traficul pe mobil și tablete a crescut foarte mult și este necesar ca un magazin online să aibă site responsive sau o aplicație mobilă pentru a nu pierde potențiali clienți.
Site responsive sau aplicație mobilă pentru magazine online?
Ce este mai util: un site responsive sau o aplicație realizată doar pentru mobil?
Răspunsul: Este foarte important ca un site să fie responsive pe toate rezoluțiile pentru o experiență cât mai plăcută a utilizatorilor. Acum traficul este împărțit între desktop, mobile, tablete, iar dacă un site nu se afișează bine pe un device și are probleme, utilizatorul nu are răbdare și părăsește site-ul. Există riscul ca el să nu se mai întoarcă, iar dacă este determinat, va intra de pe alt device.
Pentru site-uri cu trafic mare și cu o bază solidă de clienți fideli, ar fi mai utilă o aplicaţie mobilă care să faciliteze comenzile.
- Românii nu prea plătesc cu cardul în România. Motiv: Neîncredere. De aceea, majoritatea optează pentru plata ramburs și deschiderea coletului la livrare.
- Google Analytics este o „mină de aur” și trebuie să fie folosit cât mai mult deoarece găsești multe informații utile acolo despre utilizatori, despre clienții tăi, despre trenduri, cuvinte cheie etc
- Real Time Marketing și idei
- În email marketing este important să fim aproape de utilizatori, să le oferim conținut relevant, cadouri și mesaje personalizate. Nu spama și nu cumpăra baze de emailuri. Cu siguranță nu vor fi potrivite pentru targetul tău și vei face spam.
Afilierea, un canal important pentru magazine online
- Dacă reprezinți un magazin online, comunică cu afiliații
- Cere idei afiliaților, întreabă-i ce anume doresc de la tine pentru a colabora. Anunță-i de promoțiile tale și spune-le care sunt Most Wanted Products, cele care se vând cel mai bine
- Organizează concursuri și campanii speciale
- Oferă bonusuri de performanță „200 lei pentru primele 5 conversii” cadouri sau produse de testat
- Alege câțiva afiliați care se potrivesc industriei tale și propune-le câteva idei de promovare
- Pentru a avea succes, trebuie să comunici mereu, să fii activ, perseverent și să activezi afiliații.
Dezbatere Black Friday Strategies
A doua zi de Tecomm a fost împărţită în 3 săli, iar fiecare participant alegea care subiect este de interes pentru el. La dezbatere a Black Friday Strategies au fost prezenți în aceeaşi sală toţi participanţii. Acest subiect a trezit interesul și s-a discutat timp de o oră (prea puțin) despre cel mai mare eveniment de comerț online.
- Flanco și Emag au organizat primul Black Friday în România în 2011
- Black Friday la Flanco și Emag va avea loc în aceeași perioadă ca anul trecut, înainte cu o săptămână de clasicul eveniment, adică din 20 noiembrie
- Nu este etic să mărim prețurile, iar apoi să le scădem puțin, mai ales în condițiile în care de multe ori de Black Friday prețul era mai mare față de o perioadă normală
- Cumpărătorii se documentează din timp, își fac liste și observă neregulile, apoi „taxează” prin neîncredere, comentarii negative, reclamații și renunțarea la cumpărături de la un anumit brand
- Fan Courier s-a pregătit mai bine față de anul trecut cu mai mulți curieri, spații de depozitare și mașini
- Banca Transilvania organizează și în acest an Black Friday
- În afiliere, nu trebuie să fie micșorate comisioanele de Black Friday de către advertiseri, asa cum fac unii deja. Au existat aceste practici, iar afiliații „se revoltă” deoarece ei la fel promovează și se implică în campanie
- Afilierea ar putea fi considerata ca o externalizare a echipei de marketing și promovare a magazinelor.
Unele discuții au fost mai mult la nivel teoretic, probabil utile pentru cei mai noi în industrie, iar workshopurile și dezbaterile au fost interactive şi destul de interesante.
Oamenii au făcut „networking” după cum se spune, au folosit cuvinte complicate, au făcut schimb de cărți de vizită și cu siguranță fiecare a reținut câteva idei pe care le va folosi.
Pe lângă toate punctele acestea, la Tecomm s-au discutat idei, strategii, probleme întâmpinate de magazine, iar dacă ai ceva de adăugat, te rog să lași un comentariu.
Cum ți s-a părut evenimentul?
Pingback: 2015-le meu în câteva fotografii și momente | Teodora Neagu