Web Design-ul este foarte important deoarece influențează acțiunile pe care le facem în mediul online.
În comerțul online, web designul este un factor care poate influenţa leadurile şi conversiile, adică comenzile. Un website bine structurat, cu un design intuitiv, clar, cu culori plăcute, va fi mereu mai ușor de utilizat și mai plăcut de către utilizatori.
La conferința Meet Magento, Marko Brisevac (Inchoo) a avut o prezentare despre strategia de redesign pentru site-urile de eCommerce. Ce ar trebui să aleagă proprietarii de magazine dacă doresc o schimbare care să ajute la creșterea conversiilor?
Full redesign (schimbare completă) sau schimbări majore in designul actual?
În funcție de fiecare business, regulile pot să fie aplicate altfel: unele se aplică la un business, dar pot fi fără rezultat pentru altele. Astfel că este necesar să se realizezetrebuie să analizezi foarte bine
Completări, adaugări sau schimbarea totală a designului?
De obicei, utilizatorilor nu le plac schimbările majore. Le place un site pe care se simt safe și le este familiar.
Vă amintiți trecerea de la Mercador la OLX? Cât buzz s-a făcut… oamenii dezbăteau și comentau că nu este bună schimbarea acesta, că nu o să fie mai bine, că noul nume nu are rezonanță etc.
Antreprenorii, oamenii de marketing, design și development trebuie să găsească balanța perfectă între un design avansat, clar, confortabil și intuitiv.
Care sunt dezavantajele unui full redesign?
- Reacțiile utilizatorilor: abandonează site-ul, nu mai știu cum funcționează și nu îl recunosc
- Riscul de a nu fi o alegere mai bună
- SEO rankings
- Costurile mari pentru redesign
Câțiva pași pentru strategia de „incremental redesign”
- Identifică „key conversion”
- Folosește analize de date pentru a indica zonele care trebuie îmbunătățite
- Realizează o versiune B a designului
- Realizează teste pentru variantele A și B de design (A/B testing)
- Alege designul câștigător
- Implementează designul
După ce a prezentat avantajele si dezavantajele unui full redesign, Marko Brisevac a concluzionat prin faptul că el recomandă “incremental design changes” deoarece schimbările radicale in designul unui website pot afecta experienta utilizatorilor.
Schimbările drastice sunt riscante pentru mediul de afaceri deoarece costul și efortul pentru a obține acordul tuturor părtilor multor parti sunt prea mari pentru a testa. De aceea, deseori, este de preferat alegerea unor schimbari mari in design,dar nu redesign de la 0.
Păreri? Full redesign sau incremental redesign?