Lucrez în e-Commerce de aproximativ 5 ani și mi se pare foarte important bilanțul cu raportările și estimările privind piața de comerț online din România realizat de GPeC deoarece conține date relevante și interesante de analizat și observat.
Mai jos vei găsi un infografic destul de lung și sper să ai răbdare să il parcurgi pentru a afla anumite informații interesante despre ce au cumpărat românii în 2016. Pe ce device-uri petrec cel mai mult timp românii, cum își plătesc comenzile, câți utilizatori de internet sunt în România ș.a
Cine e și ce face GPeC?
GPEC organizează anual „Competiția magazinelor online”, cel mai important eveniment care vizează comerțul online.
Magazinul Tiparo.ro la care am lucrat a fost înscris în 2013 la competiția GPeC (aici) și atunci am lucrat pentru a îndeplini cerințele de jurizare. De asemenea, magazinul Canar.ro (la care lucrez acum) a fost înscris în 2016 și a obținut standardul de calitate Trusted.ro, dar din păcate nu a câștigat la categoria la care a participat.
Din această experiență, tu, ca magazin online, înveți ce trebuie să îmbunătățești la magazinul tău, cum să vinzi mai mult și primești sfaturi de la persoane foarte experimentate in domeniu.
Cei de la GPeC au realizat infograficul de mai jos și am hotărât să scriu despre el deoarece sunt acolo câteva informații importante din care observăm cum s-a schimbat piața din România față de 2015, ce s-a îmbunătățit și ce s-a schimbat la români.
Important despre raportul pieței e-Commerce:
– „Potrivit raportărilor și estimărilor principalilor jucători din comerțul electronic românesc împreună cu GPeC, valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 1,8 miliarde de euro în 2016, cu aproape 30% mai mult decât în 2015, când s-au înregistrat 1,4 miliarde de euro. Dacă am face o medie, acest lucru ar însemna că românii cheltuiesc aprox. 5 milioane de euro în fiecare zi pentru cumpărături prin Internet.” Sursa: Blog GPeC.
– GPec a menționat faptul că cifra de 1,8 miliarde de euro se referă doar la produsele fizice cumpărate online. Sunt excluse serviciile, plăți de facturi la utilități, bilete de avion, bilete la spectacole sau diferite evenimente, rezervări hoteliere, vacanțe și călătorii etc. Dacă ar fi adăugate și acestea în cifre, valoarea totală a achizițiilor online ar crește considerabil.
– E-Tailing este sintagma folosită pentru comerțul online. Electronic retailing = tranzacțiile de pe internet.
Sursa infografic: GPeC.ro.
Concluzii despre piața de e-Commerce din România
- Rata de cumpărare de pe smartphone a crescut cu 20%
- Traficul online vine de pe telefoane mobile în proporție de peste 50%
- Plățile cu cardul au crescut: 745 mil euro în 2016 vs 514 mil euro în 2015
- Black Friday 2016 = 130 mil euro vs 100 mil euro în 2015
- Plata ramburs este prima în top
Topul cumpărăturilor online
Locul 1: Electro și IT&C (calculatoare, telefoane, componente, gadget-uri, produse electronice, electrocasnice etc)
Locul 2: Fashion și Beauty
Locul 3: Home & Deco
Locul 4: Articole pentru copii
Eu ce am cumpărat în 2016
Am cumpărat tot felul de lucruri online, de la laptop, haine, încălțăminte până la farduri, oricum mai multe decât în 2015.
De exemplu:
- Laptop ASUS X556UB-XX030D de la Emag de aici http://goo.gl/RzNZrx
- Aspirator fara sac Samsung VC15QSNMARD de la Emag de aici
- Cizme peste genunchi de la Shoe Fever
- Cizme și teniși Converse de la Epantofi.ro
- Ceasuri de la BB-Shop
- Parfumuri originale de la Canar.ro
- Cadouri pentru cei dragi și alte articole
Sunt curioasă: Tu ți-ai schimbat în vreun fel obiceiurile de cumpărare online? Lasă-mi un comentariu.
Poate ai cumpărat mai mult online, ai plătit cu cardul, ai achiziționat îmbrăcăminte, încălțăminte, mâncare, detergenți sau ceva ce mai demult nu ai fi cumpărat? 😉