Săptămâna trecută am creat un Tagboard aici pentru a urmări postările care apar sub „umbrela hashtagului” #untoldfestival. Am verificat și ultima poză a fost postată în urmă cu câteva minute.
Chiar dacă a trecut o săptămână de la festival, acesta încă mai generează reacții, oamenii sunt nostalgici, postează impresii, fotografii uitate în galeriile foto de pe telefoane și aparate foto. De multe ori, după câteva zile de la încheierea unui eveniment, acesta se „stinge”, rămân câteva poze, like-uri, share-uri și câteva emoții și amintiri ici-colo.
Dar la Untold s-a întâmplat altceva, o altă poveste care încă este spusă și repovestită, mai multe corzi sensibile au fost atinse, mulți bași și DJ celebri au adus aproximativ 60.000 oameni în fiecare zi din cele 4 de festival. Cifra oficială a organiztorilor este de ~240.000 de persoane, dar deja am cam înţeles cu toţii cam cum se fac numărătorile.
Comunicarea online și offline
2. Facebook
3. Youtube prin teasere, filmulețe cu artiștii, filme de la festival
4. Aplicația mobile pentru iOS și Android
5. Pe Instagram au fost postate cu hashtagul #untoldfestival 14282 poze.
6. Ziare, televiziuni, bloguri
7. Hashtag #untoldestival, iar unele persoane au scris și pe hashtagul #untold
8. Contul de Twitter nu a fost activ, ultima actualizare fiind în 19 mai.
Monitorizare realizată de Manafu pe Zelist
Este foarte interesant de urmărit monitorizarea realizată de Manafu pe cuvinte cheie la ZeList Monitor. Cuvintele cheie pot fi văzute clar în comparația din tabel: Electric Castle, Robbie Williams, Untold.
Evenimentele muzicale comparate diferă foarte mult între ele și este destul de greu să analizezi mai multe aspecte și să ajungi la cea mai corectă concluzie. Sunt diferite începând de la genul muzical, durata evenimentelor, locația și publicul, dar această monitorizare arată care sunt sursele de promovare și numărul de apariții al cuvintelor.
Deși nu este un reach estimativ, nu se văd clar reacțiile negative și pozitive, acestea sunt doar menționări. Fiecare dintre cele 3 evenimente au avut părțile negative: Electric Castle – noroi, organizarea concertului Robbie Williams – cozi, sete, nervi, peste 200 reclamații la ANPC, Untold Festival –garduri, gălăgie, privarea spaţiului public.
Manafu menționează pe blogul său:
„Am ales doar mențiunile pe 5 zile, începând din prima zi a fiecărui eveniment. Monitorizarea s-a făcut pe cuvinte cheie, nu pe hashtag-uri. Mențiunile găsite conțin explicit expresiile “Electric Castle”, “Robbie Williams” și “Untold”.”
În momentul în care s-a început promovarea festivalului, au existat mulți sceptici care nu i-au dat multe șanse de reușită, dar și mulți bloggeri clujeni care au fost nemulțumiți din cauză că nu au fost invitați la conferințe și că nu au fost informați și invitați să fie o parte activă din procesul de promovare al festivalului.
Situația a fost parțial rezolvată: a fost organizată o conferință de presă în care au fost invitați și bloggerii + a fost o secțiune specială de acreditări pentru bloggeri. Eu nu am putut ajunge la conferință.
„Supărări” și discuţii
- Unii spuneau la început că este doar un eveniment „spălare de bani” și că nu va avea succes
- Alții spuneau că vor fi foarte mulți oameni, ceea ce va genera aglomeraţie, cozi, sete și nervi
- Vor fi anulați mulți artiști după ce se cumpără biletele
- Zgomot prea mare pentru zonele alese pentru festival. De obicei, festivalurile de așa anvergură se organizează mai departe de centrul orașelor
- Închiderea unei porțiuni a Parcului Central și a altor spații publice a cauzat multe dispute
- Discuții politice: Boc, mandate politice, primărie etc
- Banii publici acordați federației Share pentru organizare au fost subiectul unor anchete de presă
- Scena retro de la Euphoria Music Hall
Discutia cu inchiderea parcului are mai multe directii. De exemplu, Bunescu scrie pe blogul sau:
“foarte faină ideea de a închide o parte din parc și de a pune mai multe puncte de acces în diferite direcții, astfel nu era nevoie să ți se verifice brățara decât o dată, la intarea în parc, nu și pe stadio, în sala Polivalentă sau la alte scene din parc”
Pe lângă cele menționate de mine, cu siguranță că au fost mai multe și că discuțiile nu se vor opri curând, fiind încă un subiect „trending”.
Felicitări organizatorilor pentru:
- Organizarea evenimentului – per total a avut o vizibilitate foarte mare în toată țară și în străinătate
- Artiștii aduși – printre cei mai celebri DJ prezenți în topurile de profil
- Diversitatea muzicală: dnb, hip-hop, folclor românesc underground, trance, house, reggae, retro
- Campania cu donarea de sânge „Pay with Blood” în schimbul biletelor – a fost un succes și o premieră inedită
- Decorul scenei – peste 100 de profesioniști au contribuit la decorul scenei principale
- Efectele pirotehnice, artificii – au fost realizate la un nivel foarte înalt și au fost captivante
- Colaborarea cu branduri și implicarea lor în festival. Roby Katai a scris despre activarea brandurilor la Untold aici prima parte și A doua parte
- Sistemul de plăţi Festipay de la Banca Transilvania a funcţionat foarte bine. Acest sistem a implicat cumpărarea unui card în schimbul sumei de 5 lei, care este percepută ca o garanție ce poate fi recuperată la finalul evenimentului. Cardul se încarcă cu suma dorită, minimul fiind de 20 lei şi poate fi cumpărat de la orice punct semnalizat Credit Point. Acest sistem l-am testat prima oară la Electric City, apoi la Electric Castle și acum a avut succes și la Untold.
Am mai scris și pe Musicomania despre prima zi aici, iar mai multe concluzii aici.
Deşi nu credeam că o să fiu prezentă la tot festivalul, mă bucur mult că am fost şi nu regret nici o clipă. A fost un eveniment foarte bine organizat, cozile au fost practic inexistente la baruri sau la încărcarea cardurilor. Oamenii au fost civilizați sau cel puțin eu nu am avut incidente și m-am simțit foarte bine pe o muzică pe care nu o ascult acasă și cu care nu rezonez de obicei. Sunetul, efectele de lumini și atmosfera au fost…la înălțime, după cum s-ar spune.
Untold Festival a ridicat ștacheta la un standard înalt față de alte festivaluri de acest gen din România. Efectele speciale de lumini și sonorizarea au ajutat la completarea unei prime ediții foarte reușite, peste așteptări. Sper ca în viitor să avem festivaluri mai bine organizate și axate mai mult pe experiența plăcută a spectatorului.
Sunt curioasă: Tu ai fost la festival sau ești în cealaltă „tabără”? Care este opinia ta sinceră legată de eveniment?